Arabische high tea, Badhu in Utrecht

Van mijn BFF kreeg ik een ‘Arabische high tea’ voucher voor twee personen bij Badhu.  Superlief!

Badhuis gevestigd in een voormalig badhuis in de buurt van het centrum van Utrecht. Alhoewel ik er al een keer eerder ben geweest vond ik het weer  indrukwekkend om er te zijn. Als je buiten het gebouw staat, zou je niet zeggen dat het er binnen zo sfeervol is. De ruimte is geheel in een Arabische ‘loungestijl’ ingericht. Overal banken, kussens, hippe tafels gemaakt van grote zilveren dienbladen, wandteksten, en muurdecoraties. Je waant je er echt in een 1001- nacht. Vooral wanneer je er in de avond gaat eten.

 Wat krijg je allemaal bij deze high tea?

Een grote pot thee naar keuze met Arabische lekkernijen zoals, Lokum, een brownie van pistache, gesuikerde noten, een stukje dadeltaart en 3 opgerolde Arabische sandwiches. De thee is niet de Marokkaanse atay msha7er, maar een pot heet water,  met diverse smaakjes thee. Jammer!

Ik heb gekozen voor de vegetarische variant waarbij je sandwiches krijgt met muhammara labna (pittige yoghurtdip met o.a. paprika en dille), eentje met zalm en hummus (kikkererwtpuree) en een met groene asperges en avocado crème. Het zag er heerlijk uit, maar ik vond niet alles even lekker.  De sandwiches, meer wraps vind ik, vielen tegen. De gebakjes waren mierzoet. Maar dat ben ik wel gewend. De dadeltaart is een echte aanrader. Lekker zacht en smeuïg.

Wil je er ook een keer gaan eten en drinken neem dan een kijkje op http://www.badhu.nl of ga er eens langs.  Badhu zit op het Willem van Noortplein 19 in Utrecht. Je kunt er (na reservering) dagelijks terecht voor een Arabische high tea, maar dan wel tussen 12:00 tot 16:00 uur en vanaf 2 personen. Hoewel het mij niets gekost heeft moet je rekenen op €18,50- per persoon.


   badhu

interieur badhu

BADHU
Willem van Noortplein 19
3514 GK UTRECHT   +31 (0)30 2720444 – See more at: http://www.badhu.nl/c1/adres.htm#sthash.dbslvRCK.dpuf

Laat gerust een berichtje voor ons achter